Welkom bij Würth Nederland Alleen voor ondernemers

Vulkaniseringskit

Vulkaniseercement extra sterk
BANDENREP-VULCANISEERCEMENT-BLIK-235 ML

Art.-nr. 0890100017
EAN 4053479851273
Prijzen worden na het inloggen weergegeven

Geef beschikbaarheid weer in een Würth Shop
Uitsluitend voor bedrijven

Registreer nu voor toegang tot meer dan 125.000 producten

Extra sterk. Voor zelfvulkaniserende reparatiesystemen voor banden- en slangenreparatie.
Opmerking

Uittreksel uit: § 36 Duits Wegenverkeersreglement (StVZO) voor beoordelen en repareren van beschadigingen aan luchtbanden, gedateerd 8 februari 2001



Combinatiereparatiesets


  • Reparatieset, bestaande uit gatenvulmiddel en bandenpleister.

3. Algemene vereisten


3.1 Elke band moet eerst van de velg worden verwijderd om de schade te beoordelen en de reparatie uit te voeren. Een uitzondering geldt voor banden met schade waarvan duidelijk is dat die schade alleen externe schade is...


3.4 Het beschadigde gebied moet worden opengelegd en met geschikte apparatuur worden gereinigd.


3.5 Schade aan een band die eerder was behandeld met een noodreparatieset kan niet worden gerepareerd.


3.6 Het is niet toegestaan om een binnenband te monteren zonder de schade aan de band te herstellen.


4. Reparatie uitvoeren


In het algemeen geldt dat de beschadiging moet worden gevuld met onbewerkt rubber dat heet of warm gevulkaniseerd moet worden. Daarna wordt aan de binnenzijde van de band een reparatiepleister aangebracht. Er kan gebruik worden gemaakt van voorgevulkaniseerd rubbermateriaal in combinatie met een reparatiepleister voor het vullen van de perforatie die is veroorzaakt door steekschade op het loopvlak.



Het volgende is van toepassing op:



Motorfietsbanden


Op motorfietsbanden mag schade veroorzaakt door een scherp voorwerp worden gerepareerd met behulp van combinatiereparatiegereedschap voor beschadigde gebieden tot een maximum van 6 mm. Beschadigingen buiten het loopvlak mogen niet worden gerepareerd.



Banden voor personenwagens en aanhangwagens


Op het loopvlak mag schade veroorzaakt door een scherp voorwerp worden gerepareerd met behulp van combinatiereparatiegereedschap voor beschadigde gebieden tot een maximum van 6 mm. Rubberreparaties aan de wang zijn alleen toegestaan wanneer de versterkingsmaterialen niet zijn aangetast.



Banden met een belastbaarheid van < 122


Op het loopvlak mag schade veroorzaakt door een scherp voorwerp worden gerepareerd met behulp van combinatiereparatiegereedschap voor beschadigde gebieden tot een maximum van 6 mm. Rubberreparaties aan de wang zijn alleen toegestaan wanneer de versterkingsmaterialen niet zijn aangetast.



Banden met een belastbaarheid van 122 of meer van bedrijfswagens en hun aanhangwagens


In het loopvlakgebied mag schade veroorzaakt door een scherp voorwerp worden gerepareerd met behulp van een combinatiereparatieset mits de beschadiging niet groter is dan 10 mm. Rubberreparaties aan de wang zijn alleen toegestaan wanneer de versterkingsmaterialen (karkas of koordlaag) niet zijn aangetast.

De gebruiksinstructies zijn aanbevelingen op basis van de tests die we hebben uitgevoerd en onze ervaringen; voorafgaand aan elke toepassing dient u het product zelf te testen. Vanwege het grote aantal toepassingen en opslag- en verwerkingsomstandigheden, accepteren wij geen enkele aansprakelijkheid voor resultaten die het gevolg zijn van specifieke toepassingen. Indien onze gratis klantenservice technische informatie levert of als adviesdienst fungeert, wordt hierbij geen enkele aansprakelijkheid aanvaard, behoudens wanneer het verstrekte advies of de gegeven informatie binnen de reikwijdte valt van onze gespecificeerde, contractueel overeengekomen service of behoudens wanneer de adviseur opzettelijk handelde. Wij garanderen dat onze producten altijd van de hoogste kwaliteit zijn. Wij behouden ons het recht voor technische wijzigingen uit te voeren en producten verder te ontwikkelen.

Productinformatie

Certificaten/ Documenten

 | 

 | 

Handleiding

Schudden voor gebruik. Een dunne laag van de oplossing opbrengen op de reparatieplek en laten drogen. Pleisters aanbrengen conform de opbrenginstructies van de diverse reparatiesystemen. Blik na gebruik sluiten.


  • Demonteren en doorsteekkanaal markeren.

  • Het beschadigde gebied meten om reparatiemiddel te bepalen. Doorsteekkanaal vanaf binnen naar buiten uitboren.

  • Schuren zonder druk toe te passen (opstaande randen verwijderen). Maximaal toerental: 5000 rpm.

  • Schuurstof verwijderen met een stofzuiger.

  • Een druppel solutie (rubbercement) toevoegen aan het doorsteekkanaal. De solutie verspreiden over het opgeruwde oppervlak. Solutie gedurende 5 minuten laten drogen.

  • De bescherming verwijderen zonder het opengelegde oppervlak aan te raken.

  • De sonde vanaf de buitenzijde naar buiten trekken totdat de schijf van het reparatiemiddel vlak op de binnenzijde van de band ligt.

  • Vanuit het midden vastrollen.

  • Afsnijden na hermontage en oppompen (zonder te trekken).

Chemische basis

Nafta

Kleur

Beige

Dichtheid

0.74 g/cm³

Voorwaarde dichtheid

bij 15 °C

Verpakking

Bus

Inhoud

235 ml

Houdbaarheid vanaf productie

12 maanden

Verplichte accessoire:
 
Product
Omschrijving
Aantal
VE
Prijs
/VE
Bandenreparatiesysteem Pneusil

PNEUSIL WP3

PNEUSIL
Snelle en gemakkelijke reparatie betekent dat de band direct weer kan worden gebruikt
x 40 st
Bandenreparatiesysteem Pneusil

PNEUSIL WP6

PNEUSIL
Snelle en gemakkelijke reparatie betekent dat de band direct weer kan worden gebruikt
x 24 st
Bandenreparatiesysteem Pneusil

PNEUSIL WP10

PNEUSIL
Snelle en gemakkelijke reparatie betekent dat de band direct weer kan worden gebruikt
x 10 st
De verpakkingseenheid geeft het aantal stuks/meters/kilos aan dat zich in de verpakking bevindt. In het catalogusdeel kan men uit de verschillende verpakkingseenheden kiezen wanneer een keuzemenu verschijnt.

Indien u bij de directe invoer van het artikelnummer in het winkelwagen of bij de registratie bij Easy-/VarioScan de verpakkingseenheid niet kent, dan kunt u het vak gewoon leeg laten. Hier wordt automatisch een verpakkingseenheid bepaald.
Het artikelnummer van Würth wordt als volgt samengesteld: VVVVAAABBB
VVVV = 4 posities voor het voornummer (let op, momenteel is de eerste positie altijd een 0)
AAA = 3 posities voor afmetingsdeel 1
BBB = 3 posities voor afmetingsdeel 2

Voorbeelden voor de opbouw van het artikelnummer:
Voorbeeld 1: Bout met de afmeting 4x10 mm:
VVVVAAABBB
00574 10 (2 spaties tussen de 4 en de 10)

Voorbeeld 2: Bout met de afmeting 10 x20 mm:
VVVVAAABBB
005710 20 (1 spatie tussen de 10 en de 20)

Voorbeeld 3: Onderlegplaatje met een inwendige diameter van 6 mm:
VVVVAAABBB
04076
Prijs per verpakkingseenheid (VE):
De weergegeven prijs komt altijd met de weergegeven verpakking overeen, bij een VE van 250 st dus de prijs voor 250 stuks, bij een VE van 300 st de prijs voor 300 stuks en bij een VE van 10 m de prijs voor 10 meter.

Prijs met weergave van prijscode (PSL):
De prijs geldt altijd voor een hoeveelheid die via een prijscode is geregeld:
/1 st betekent Prijs voor 1 stuk
/100 st betekent Prijs voor 100 stuks
/10 m betekent Prijs voor 10 meter
De hoeveelheid toont het aantal eenheden in de bestelling en de eenheid van de hoeveelheid van het desbetreffende artikel.
In tegenstelling tot verkoopverpakking en buitenverpakking, worden de verwijderingskosten van producten op chemische basis afzonderlijk vermeld. De uitsplitsing van de afzonderlijke kosten vindt u in de betreffende productinformatie en in het winkelmandje, alsmede in onze Verkoopvoorwaarden.

Art.-nr.
Materiaalnr. klant

Gevaarlijke stoffen

Productinformatie

Datasheets()

Datasheets ()

CAD-gegevens  | 

Certificaten/ Documenten

 | 

 | 

Technische informatie